Історії успіху

Історії успіху
Як український виробник іграшок залучив європейські інвестиції
29.03.19
Як український виробник іграшок залучив європейські інвестиції

Два роки тому компанія "Віп-Тойс" запустила виробництво дитячих іграшок у Рівному під торговельною маркою Doloni-Toys. Виробництво відразу почало швидко зростати. На старті асортимент товарів був невеликим. Компанія виготовляла і продавала 4 види іграшок, там працювало 15 осіб, було 2 одиниці техніки. А тепер асортимент налічує десятки найменувань, працюють 65 людей і 14 одиниць обладнання. Обсяги виробництва компанії за минулий рік зросли вдвічі, і 80% в структурі продажів припадає на експорт.

Доступні кредити для купівлі нового обладнання

"За минулий рік "Віп-Тойс" отримала кредити для придбання нового обладнання. Це все інвестиційні кредити, тобто позики на купівлю виробничого обладнання, — розповідає директорка компанії Роксолана Вакуленко. — Ми придбали обладнання для виготовлення пластмасових іграшок та товарів для дітей, таким чином значно розширивши товарний асортимент та виробничі потужності компанії".

Доступні кредити компанія отримала відразу за двома напрямами. Один кредит компанія має в межах програми EU4Business з Німецько-Українським Фондом, діяльність якого здійснюється зокрема за фінансової підтримки Уряду Німеччини. Ця програма частково компенсувала відсоткову ставку — кредит компанія отримала під 14,85% річних. Таких низьких ставок в Україні зараз взагалі немає. А чотири інших кредити Doloni-Toys отримали в рамках програми EU4Business з Європейським інвестиційним банком. Ця програма надала їм пільгові умови по заставі. Відсоткова ставка ж коливалася від 19 до 20%. Отже, за допомогою програм ЄС у підприємиців є всі необхідні кошти для фінансування проектів розвитку.

Дійсно, часто підприємці не беруть кредити через високі кредитні ставки. Представники малого та середнього бізнесу також не мають достатнього кредитного забезпечення. Ці дві складові і не дозволяють розвиватися, створювати нові продукти, наймати на роботу нових працівників і так далі.

"Часто підприємці, вирішуючи питання розширення свого бізнесу, стикаються з однією і тією ж проблемою — неможливість отримати необхідну суму кредиту по вигідними відсоткам через те, що не можуть забезпечити заставу для банку. І справді, якщо ви плануєте збільшити виробничі потужності, вам потрібні гроші на розвиток. І, бажано, щоб цей кредит не став кабальним", — коментує в.о. керівника Німецько-Українського Фонду Валерій Майборода.

В такому разі саме програма підтримки малого та середнього бізнесу Німецько-Українського Фонду приходить на допомогу і надає пільгові кредити у поєднанні з кредитними гарантіями Європейського інвестиційного банку в рамках ініціативи EU4Business.

Нове обладнання для розширення бізнесу

Здебільшого українські дитячі іграшки торговельної марки Doloni-Toys експортують до країн Європейського Союзу та Білорусі.

"Перший рік нам було складно працювати з європейцями, — каже Роксолана Вакуленко. — Адже у нас був маленький асортимент, і потенційні партнери нам не довіряли. На подолання цих бар'єрів пішло трохи часу. Але зараз ми вийшли на зовнішні ринки. Щоб без проблем працювати з іноземними партнерами, потрібно знати їхні стандарти та вимоги до товарів, пояснює директор компанії. Ми дотримуємося усіх європейських вимог, використовуємо якісну європейську сировину та розробляємо безпечний дизайн. Тож сертифікація для нас не проблема".

Щоправда, європейці тестують іграшки дуже прискіпливо — методики тестувань розписані на декількох сотнях сторінок. Наприклад, компанія тестувала дитячу гірку. Європейські лабораторії чітко визначають, чи відповідають вимогам ширина і довжина східців, кут нахилу, чи витримає гірка вагу дитини тощо. Вимог багато, але вони обов'язкові до виконання.

Директорка українського підприємства додає, що процедури складні, але це репутація компанії: якщо ти сертифікований Європейським Cоюзом виробник, то з тобою не боятимуться співпрацювати, купувати твою продукцію.

"Ми маємо велику амбіцію, — посміхається Роксолана Вакуленко, — щоб нашими іграшками гралася кожна дитина у світі. Ми бачимо, як розвивається така велика компанія, як Lego. Наша мета — бути як вони і кращими".

"Все правильно — приклад варто брати з найкращих в твоєму сегменті. Історія Роксолани та її бізнесу Doloni-Toys досить типова для України, — каже Валерій Майборода з Німецько-Українського Фонду. — Є гарна ідея, вдалий продукт, але не вистачає фінансування для виходу на наступний рівень. Найскладніше кредит отримати саме виробничим малим та середнім підприємствам, оскільки інвестиції у нові промислові рішення вимагають від банків більших витрат на оцінку бізнес-моделі та ризиків. При цьому доходи банків від такого кредитування є нижчими у порівнянні з кредитуванням великих компаній. Тому наш Фонд надає не лише доступне фінансування для своїх клієнтів, але й навчає банки-партнери ефективно оцінювати малих та середніх підприємців, які планують реалізовувати інвестиційні проекти".

За даними Німецько-Українського Фонду, найбільше інвестицій потребують підприємства переробної промисловості для модернізації обладнання. Ці підприємства виробляють національний продукт, який, зі свого боку, сприяє фінансовій стабільності країни.

Як бачимо, українським підприємцям не варто боятися кредитування. Тим більше що Європейський Союз надає реальні можливості українському малому та середньому бізнесу для того, щоб інтенсивно розвиватися. Українці мають всі умови для того, щоб конкурувати не тільки на національному ринку, а й виходити за його межі — на міжнародні ринки.

АВТОР: ІРИНА ГУДЗЬ

ДЖЕРЕЛО: Delo.ua

Детальніше
Історія Успіху. ІРКОМ-ЕКТ
06.08.18
Історія Успіху. ІРКОМ-ЕКТ

Від місцевого підприємства до надійного партнерства з вісьмома країнами ЄС – показова історія успіху компанії ІРКОМ-ЕКТ, яка займається обладнанням для фасування лакофарбової продукції. 

Завдяки участі у Програмі підтримки МСБ від НУФ, підприємство отримало комерційний кредит від банку за найнижчими ставками (7,5 % у грн). Так вдалось модернізувати обладнання, збільшити обсяги виробництва та удосконалити технологію. 

Розширте і ви горизонти свого бізнесу на Третьому фінансовому ярмарку. Реєструйтесь тут: http://sme-fair.org.ua/

Детальніше
Supermagnit: Інвестування в майбутнє завдяки кредиту, наданому в рамках ініціативи "EU4Business"
01.08.18
Supermagnit: Інвестування в майбутнє завдяки кредиту, наданому в рамках ініціативи "EU4Business"

Історії успіху НУФ все частіше ширяться просторами Євросоюзу.

Раніше НУФ писав про історію успіху київського підприємства ТОВ «СуперМагніт», яке для закупівлі технологічного обладнання з Японії для виробництва сувенірної продукції залучило кредит з компенсацією процентів в рамках Спільної програми НУФ та Департамент промисловості та розвитку підприємництва КМДА.

Тепер представляємо Вашій увазі відео-ролик із зазначеною історією успіху з сайту Європейської ініціативи для України EU4Business.

Детальніше
Не скидати обертів. Підприємці зі Львова випереджають ринок, завдяки бізнес-кредиту від ЄС
31.05.18
Не скидати обертів. Підприємці зі Львова випереджають ринок, завдяки бізнес-кредиту від ЄС

Наполеглива праця дозволила двом українським бізнесменам створити сучасне поліграфічне виробництво. Нове обладнання забезпечить їм вихід на абсолютно новий рівень

«Я дивуюся тим, хто тікає з України. Вони кажуть, що немає можливостей, але ж у світі не існує кращого місця, аби себе реалізувати!». Цими оптимістичними словами підприємець Ярослав Бойчук розповідає про те, як йому працюється в рідній країні. Він дуже добре знає, про що говорить: вже 16 років він успішно розбудовує власну поліграфічну компанію «Диз-Арт», яка випускає коробки, календарі, декоративні магніти, настільні ігри та іншу подібну продукцію.

На старті Бойчук вклав у компанію 300 доларів США. Сьогодні ж «Диз-Арт» має річний обіг 1,3 млн. євро, а кількість штатних працівників сягає 80 осіб.

Незважаючи на те, що компанія за українськими мірками невелика, вона відома не тільки на місцевому рівні, а й серед компаній більшого масштабу. Серед клієнтів львівських поліграфістів національна мережа заправок ОККО, найбільший ресторанний холдинг країни «!Fest» та німецький концерн Klingspor, який має у Львівській області виробниче підприємство. Секрет «Диз-Арт» полягає у наданні послуг, яких немає у конкурентів.

Зараз львівська компанія стоїть на порозі нового прориву. Підприємці знову готові запропонувати послугу, яку не в змозі надати конкуренти. Отримавши бізнес-кредит, що був виданий Німецько-Українським фондом (НУФ) через Кредобанк в рамках ініціативи EU4Business, «Диз-Арт» купила й встановила сучасну лінію, подібних до якої немає у західному регіоні країни. Це дозволить компанії значно розширити коло замовників та збільшити прибутки.

Конкурентні переваги

«Диз-Арт» – це похідне від двох слів: «дизайн» та «артисти». Справа в тому, що перший бізнес Ярослава Бойчука був певною мірою пов'язаний з мистецтвом: він друкував афіші місцевим співакам і виконавцям. Працював як посередник – приймав замовлення та розміщував тираж плакатів у друкарні.

Першим серйозним клієнтом стала фабрика з виробництва косметики. Підприємство випускало духи та помаду, тож мало потребу у великій кількості упаковки для своєї продукції. Контракт становив чималі для починаючого підприємця 4 тис. доларів на місяць.

Щоб не залежати від підрядників, Бойчук вирішив відкрити власне виробництво коробок. Накопичений капітал у 300 доларів він витратив на придбання спеціальної машини для порізки картону. Великого досвіду у молодого директора не було, тому премудрості виробництва він осягав на практиці, часто працюючи нарівні з рядовими співробітниками.

Маленька компанія стала розширюватись у 2007 році, коли до неї приєднався Олексій Мікітко. «Диз-Арт» взяв у борг близько 10 тис. доларів на купівлю у болгарської компанії Intertrade JCS ще однієї сучасної машини для порізки картону. Згодом цей партнер з ЄС став постійним, розповідає Бойчук.

Нове обладнання відразу ж почало приносити користь. Воно дозволяло за низькою собівартістю виробляти сучасні туристичні магніти. А у той період Львів почав перетворюватись на один з туристичних центрів України. Туристів, в тому числі з ЄС, ставало все більше. Вони охоче купували магніти, а сучасна болгарська лінія компанії «Диз-Арт» дозволяла випускати цю продукцію без великих витрат.

Ще одним напрямком бізнесу стало виробництво настільних ігор та пазлів. Фірма не відмовлялась навіть від маленьких замовлень з боку невеликих компаній. З часом кількість таких замовлень збільшилась, створивши навантаження на потужності «Диз-Арт».

Нові обрії

Сьогодні в одному з чотирьох світлих цехів «Диз-Арт» кипить не тільки робота, а й навчання. Кілька молодих співробітників освоюють ще одну нову лінію, яка дозволить випускати коробочки преміум-рівня, але з невисокою собівартістю. Обладнання встановили буквально днями, розповідає Мікітко, з гордістю демонструючи гарну світлу коробочку. «Правда виглядає ексклюзивно?» – запитує він.

Нову лінію «Диз-Арт» придбала завдяки кредиту від Кредобанку, який видав його в рамках спільної програми НУФ та ініціативи EU4Business. Розмір позики склав майже 1 мільйон гривень. «Ми подумали: візьмемо ось цю машину, яка робить такі коробочки, що їх ми раніше клеїли вручну», – розповідає Мікітко. Він каже, що завдяки автоматизації підвищується продуктивність роботи, а, отже, знижується собівартість продукції. «Ми можемо залишитися в тому ж ціновому діапазоні, але робити краще», – пояснює він.

Такі програми, як EU4Business, для українського малого та середнього бізнесу є на сьогодні однією з небагатьох реальних можливостей отримати позику під процентну ставку на рівні 15% річних, що значно нижче в середньому по банківському ринку. Завдяки їй можна профінансувати придбання або оновлення обладнання, вихід на зовнішні ринки, а також взяти мікрокредит на розвиток малого бізнесу.

Ще один напрямок EU4Business – розвиток бізнес-навичок підприємців. В її рамках українським компаніям надають менторів з Європи, які допомагають розробляти нові продукти або покращувати вже існуючі. Один із прикладів такого навчання – компанія «Yarych», для якої фахівці з Європи допомогли розробити маркетингову стратегію. Як наслідок, компанія наразі є національним лідером з виробництва сухого печива «Марія».

А що стосується «Диз-Арт», то завдяки нинішньому кредиту від EU4Business компанія готуватиметься вийти на нові обрії розвитку. Бізнесмени впевнені, що устаткування, придбане за допомогою ЄС, дозволить «Диз-Арт» працювати на випередження своїх конкурентів, відкриваючи великі перспективи. «Є дуже багато замовників, які хочуть, але не можуть дозволити собі цю коробку, – каже Мікітко, – проте вони її куплять, коли впаде ціна». А, значить, заробітки невеликої компанії стануть ще більшими.

«Диз-Арт» отримав інвестиційний кредит в Кредобанк, наданий в рамках співробітництва Німецько-Українського фонду та банку KfW по фінансуванню малого та середнього бізнесу, при підтримці Европейського Союзу в рамках ініціативи EU4Business. Робота Фонду спрямована на кредитування малих та середніх підприємств в Україні, що не можуть собі дозволити займи по високій ціні.






Автор: Катерина Шаповал

Джерело: EU4Business

Детальніше
Історія успіху ТОВ «Реабілітімед»
15.05.18
Історія успіху ТОВ «Реабілітімед»

Приємно знати, що завдяки послідовній та спільній роботі Німецько-Українського фонду, Департамента промисловості та розвитку підприємництва КМДА та УкрГазБанку був наданий черговий кредит на закупівлю сучасного устаткування успішному вітчизняному виробнику товарів ортопедично-медичного призначення — ТОВ «Реабілітімед». 

Дізнайтеся, наскільки доступнішою стала підтримка фінансування інвестиційних проектів для підприємців міста Київ через банки-партнери НУФ. 

НУФ єднає заради розвитку!

Детальніше
Історія успіху української фабрики Caman
10.04.18
Історія успіху української фабрики Caman

Важко повірити, що 20 років тому робота потужної української фабрики Caman починалась з маленького приміщення та лише однієї швацької машинки. А сьогодні підприємство виробляє понад 150 тис. пар якісного взуття за сучасними європейськими стандартами. 

Коли для подальшого розвитку перспективного вітчизняного виробника знадобились інвестиції, допомогла програма кредитування МСБ, запроваджена Німецько-Українським Фондом за підтримки Уряду Німеччини та банку розвитку KfW. Олег Потиенко, керівник та співзасновник фабрики Caman, звернувся до партнера НУФ — Creditwest Bank Ukraine. Підприємство отримало кошти для модернізації обладнання та розширення торгівельної мережі. 

 «Фінансування таких інвестиційних проектів для Німецько-Українського Фонду є пріоритетним та стратегічним завданням, оскільки сприяє зайнятості населення та імпортозаміщенню, зменшує навантаження на курс гривні й створює передумови для фінансової та економічної стабільності країни», — коментує успіхи програми Валерій Майборода, в.о. керівника Німецько-Українського Фонду.

Детальніше
Про Спільну програму НУФ та КМДА
07.03.18
Про Спільну програму НУФ та КМДА
Success stories under German-Ukrainina Fund's
06.02.18
Success stories under German-Ukrainina Fund's

Простий український фермер Андрій Сорока почав з невеличкого підприємства. Але за наступні роки він розбудував ферму на 300 га та став незалежним виробником. Для подальшого розвитку та модернізації виробництва він скористався новою програмою Німецько-Українського фонду з підтримки фінансування інвестиційних проектів МСП, яка стала можливою завдяки позики Уряду Німеччини та ініціативи Європейського Союзу EU4Business з компенсації валютних збитків. 

Кредит за новою програмою НУФ Андрій Сорока отримав від Kredobank під процентну ставку на рівні 14,8% річних. 

«Своїми успіхами ми значною мірою завдячуємо співпраці з Kredobank за програмою НУФ, — зазначає Андрій, — Це дало змогу інвестувати в модернізацію обладнання, закупівлі добрив, насіння й паливо-мастильних матеріалів»

Німецько-Український фонд послідовно створює умови для розвитку МСБ, підтримуючи фінансування їх інвестиційних проектів в гривні та під процентну ставку, яка є нижче середньо ринкового рівня. Банки-партнери надають кредити за доступними умовами підприємствам у сільському господарстві, переробній промисловості та готельно-ресторанному бізнесі, а також проектам зі сфери підвищення енергоефективності й використання відновлюваних джерел енергії.

Детальніше
Історії успіхів Нової програми Німецько-Українського фонду з підтримки фінансування інвестиційних проектів МСП
16.01.18
Історії успіхів Нової програми Німецько-Українського фонду з підтримки фінансування інвестиційних проектів МСП
Прес-конференція з нагоди підписання кредитного договору між НУФ та Кредобанком
19.10.17
Прес-конференція з нагоди підписання кредитного договору між НУФ та Кредобанком